lindaa90.reismee.nl

Mijn eerste week!

Lieve allemaal

Hier even een update van mij!
Ik ben alweer een week weg.

Vorige week dinsdag ben ik vertrokken met het vliegtuig van 10.45 naar Oslo. Daar heb ik 3,uur moeten wachten op het vliegtuig naar Evenes. Die vloog ook op tijd en dus landde ik om 17.30 in Evenes. De hele reis is prima verlopen viel allemaal erg mee! Ook het overstappen waar ik best tegen op zag viel reuze mee:). Toen ik aankwam stond mijn nieuwe werkgever (Alice) al op mij te wachten.
Terwijl ik op mijn bagage aan het wachten was vertelde ze mij dat ze nog een verassing voor mij hadden.... De volgende ochtend zouden we om 7 uur vertrekken met de camper naar Zweden!
Wauw dat was tof! Twee landen bezoeken in twee dagen leuker kon het haast niet!

Toen we bij het hotel aankwamen kreeg ik korte rondleiding. Begane grond en eerste verdieping zijn hotel kamers en tweede verdieping is hun eigen woongedeelte. Ik heb tot dat de andere working guests er zijn een kamer in het hotel. Daarna kom ik samen met een Portugees meisje in een appartement te zitten. Naast de main house staat het restaurant. En ook hier zijn nog een aantal kamers.
Na de rondleiding hebben we gegeten. En ik heb rendier gegeten... Op zich best lekker..
De volgende dag kwamen we na 11 uur rijden aan bij de camping. Een Zweedse camping met bijna alleen maar Noren. Het waren vooral oudere mensen, die ik absoluut niet verstond;p maar met handen en voeten en een beetje Engels kwam ik best ver.
Op deze camping was helaas weinig te doen. Vooral omdat het hoogseizoen nog niet is begonnen. Maar het lag aan een prachtig meer (zo groot ong als het IJsselmeer ) en het was helemaal bevroren. Heel bijzonder om te zien.
De eerste avond zijn Madelen (dochter) en ik eind gaan wandelen door het stadje heen. We waren druk aan het praten en na twee uur rondjes, straatje hier in en straatje daarin wandelen waren we een beetje hopeloos verdwaald;). Gelukkig wist een buschauffeur de weg en heeft het ons netjes uitgelegd.
Ik heb op vakantie veel gelopen gelezen en heel erg moeten wennen aan de mensen waar ik nu woon en aan de taal.
Nu weer terug in Noorwegen hoop ik dat ik snel mijn plekje kan vinden hier, lekker veel kan werken en nadenken.

Tot de volgende keer!

Liefs Linda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!