lindaa90.reismee.nl

De vijfde week alweer voorbij

Hallo lieve iedereen.

Hier een nieuwe update van mij:)
De sneeuw is weg en er is zon!! Rond de 20 graden vandaag! Helaas is dit van korte duur want morgen willen ze alweer regen en 8 graden! Maar goed heb alvast 1 dag kunnen genieten van een beetje zomer! (Ben zeer jarloers op Nederland momenteel heel mijn Facebook staat vol met korte broeken en zwembadjes)

Het gaat goed hier! Heb leuke huisgenootjes en toffe collega\'s.

9 mei heb ik mijn eerste vis avontuur gehad. En ik moet zeggen dat ik best beetje trots op mijzelf ben. Ik als Nederlands meisje dat nog nooit gevist had heeft er 4 gevangen. De rest van de groep maar een of twee. Op het moment dat ik de lijn uitgooide had ik direct al beet en vlak daarna alweer. Dit waren twee kleine vissen. Normaal gooien ze ze weg maar omdat het mijn eeste vissen waren hebben we ze meegenomen, de derde was echt een kleine baby vis dus deze ging weer terug en de laatste was best wel een grote vis. De een na grootste die er die avond gevangen is. De vissen die we hebben gevangen maken we zelf klaar en eten we zelf op of ze zijn voor de gasten. Deze keer heb ik alleen gekeken hoe ze gefileerd worden. Wie weet mag ik het de volgende keer proberen.

Woensdag 14 mei hebben we eieren geraapt. Eerst met de boot naar de eilanden en omdat het eb was konden we zo overlopen naar de twee andere eilanden. De regel is dat als je een nest vind met een of twee eieren dan mag je ze meenemen. Vind je een nest met drie eieren of meer die laat je liggen want grote kans dat daar al vogel in zit.
Ik heb welgeteld twee eieren gevonden hahah terwijl de rest bijna 10 of meer had.. Nadat we terug aan land waren hebben we een aantal getest. Helaas waren er een aantal bij die al een beetje een vorm van een vogel kregen. Vond het niet zo heel leuk om te zien en ook jammer dat we de eieren mee hadden genomen. Maar goed ik ben in een ander land dus probeer mee te doen met alle tradities.
Zo hadden we afgelopen zaterdag 17 mei een speciale dag in Noorwegen. Onafhankelijkheidsdag. Iedereen loopt dan in speciale jurken. Voor elk gebied in noord Noorwegen hebben ze een speciale jurk. Dus ook wij moesten werken in een jurk. Ik hou er helemaal niet van maar vind het voor een keer wel leuk en speciaal om mee te doen met de traditie. Deze jurk moeten we ook aan als er een trouwerij is in het hotel.
Maar 17 mei was een leuke dag! We hadden een warm en koud buffet. En het was heel uitgebreid en erg lekker want bijna alles wat hier op tafel komt is huisgemaakt!
Helaas was het weer alleen niet zo mooi. Er was een behoorlijke storm. De grote brug die je op sommige foto\'s ziet was afgesloten. Dus er kon niemand van het eiland af naar vaste land.

Vanaf deze week is van dinsdag tot zaterdag het café geopend voor lunch en elke zondag hebben we een warm en koud buffet. En we zijn zo goed als volgeboekt vanaf morgen tot eind juni!! Dus dit wordt een drukke maand:) Maar wel leuk de tijd vliegt voorbij.

Morgen hebben we een conferentie hier met ong. 20 mensen dus hele hotel zit vol en ik mag morgenavond voor het eerst echt gaan bedienen en achter de bar staan! Dus ben benieuwd morgen naar alle nieuwe ervaringen.

Dit was het eerst weer voor deze keer!

Liefs Linda

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!